pondělí 8. února 2016

DIY: Pravý marcipán

Dlouho jsem hledala marcipán, který by chutnal opravdu jako jemné mandlové těstíčko a aby neobsahoval bílek, či sušené mléko. Někdo tam nahoře se nademnou slitoval a marcipán jsem jednoho krásného dne v místním supermarketu našla. Velký nápis jenž hlásal 40% mandlí a krásné balení. Žádné bílky, žádné mléko. Jen ta cena - za 74g zaplatíte bezmála 70Kč.
Hledala jsem recepty a nenecházela, až pak jednou jsem se prostě naštvala a místo plánovaného mandlového mléka jsem se pokusila o domácí marcipán.

Budeme potřebovat:
Mandle (1 díl)
Cukr (1,5 dílu)
Kuchyňský robot

Postup:
Mandle na 8 hodin namočíme, spaříme a oloupeme. V robotu rozemeleme na jemno, mandle by sami o sobě měly vytvořit těstíčko. V robotu vyměníme nože za nástavec na hnětení a po plž přidáváme střídavě cukr a střídavě hněteme. Nakonec se pokusíme marcipán nesníst a uložíme ho alespoň na chvíli uležet do lednice.

Výsledkem je nejchutnější a nejčistší pravý vegan marcipán jaký jsem kdy jedla. Použila jsem 100g mandlí a 150g cukru. Sečteno podtrženo: mandle = 40Kč/100g , cukr = cca 3kč/150g, tedy 250g této dobroty vyjde na 43Kč, v přepočtu to pak vychází na nějakých 13Kč za oněch 74g.

Žádné komentáře:

Okomentovat